Karlovská logo

graphic & web designer

Jak probíhá spolupráce?


Webové stránky


V případě, že se dohodneme na spolupráci, je potřeba udělat jakýsi brainstorming a ujasnit si přesné požadavky. Budu od vás potřebovat vědět čemu konkrétně se stránky mají věnovat (cíl webu) a co chcete propagovat (společnost jako takovou a její činnost, image firmy, konkrétní výrobek, návštěvu kamenné prodejny apod.). Kdo je cílový návštěvník webu (pohlaví, věk, vzdělání, zájmy, profese...)?

Máte již nějakou představu o vizuální stránce (oblíbené barvy a styl nebo naopak co vyloženě nemusíte)? Z praxe mám zkušenost, že čím více faktů si dopředu ujasníme, tím je poté snazší trefit se do vašeho vkusu a představ. Tímto krokem si vzájemně šetříme čas a finance. Cílem je vyhnout se zbytečné práci a nákladům. Myšlenky a požadavky, které považujete za důležité, je tedy třeba sdělit ještě před započetím mé práce na vašem projektu. Samozřejmě pokud má vaše společnost již hotový vizuál, je třeba dodat logo v křivkách a grafický manuál s čísly barev apod. Tohoto je pak třeba se při návrhu webovek držet, aby byla image firmy sjednocená.

Dále je nutné ujasnit si představy o termínu. Budu se snažit maximálně vyhovět, avšak neakceptuji nereálné požadavky ve stylu "nejpozději ihned" a „včera bylo pozdě“. Vše má svůj čas.


Logo a vizuální identita firmy


I v tomto případě postupujeme obdobně. Budete ode mě chtít navrhnout vizuál nově vzniklé společnosti nebo konkrétního výrobku či služby, případně jednorázové události? Definice oblíbených barev je určitě na místě. Ideální je připravit si inspiraci (například porozhlédnout se na webu nebo v tisku, jaký styl je vám blízký). Pokud budeme spolupracovat na redesignu již stávajícího loga a stylu, je nutné připravit již realizované propagační materiály a seznámit mě s původním stylem. S termíny je to stejné jako u webových stránek.


Karlovská spolupráce

Kolik zaplatím?


Zcela jistě vás zajímá, kolik vás daný produkt bude stát. Cenu webových stránek ovšem není jednoduché přesně definovat. Jsou weby stručné, jednoduché a weby složité, obsáhlé. Podle toho se odvíjí i cena. Orientační cenové rozpětí je možné určit po vyjasnění obsahu webu. Kolik bude podstránek a jak budou vypadat? Budou mít jednotlivé podstránky stejný layout nebo bude každá úplně jiná? Obsah dostanu hotový (zkorigovaný finální text, kvalitní fotografie) nebo bude z mé strany potřeba copywriting a pořízení fotografií, případně grafická úprava fotek stávajících? Není důležité mít hned na začátku hotové texty, ale je třeba mít rozmyšlený obsah. Dále záleží na rozsahu ostatních služeb týkající se webu jako je SEO, responzivita, zřízení domény a webhostingu, analýza stávajícího webu apod.

U návrhu loga a vizuální identity záleží na účelu. Bude to logo pro zaběhnutou společnost s několika pobočkami nebo logo pro jednorázovou kulturní akci? A co vše dalšího bude potřeba ještě zhotovit? Návrhy tiskovin, online reklamy, poutačů apod.?

Při tvorbě ceny jednám férově a s veškerou úctou ke klientovi. Zároveň si však vážím svého času a odborných znalostí ze své patnáctileté praxe. Po vyjasnění výše uvedených faktů pro vás sestavím cenové rozpětí od-do. Reálný čas strávený nad zakázkou poté bude účtován v hodinové sazbě. Pokud by se cena v průběhu zakázky začala posouvat výše, než je domluvené rozpětí, samozřejmě vás na to včas upozorním a domluvíme se, jak postupovat dále. To se však děje spíše v případě další práce nad rámec, která nebyla předem domluvena a definována. Kontaktujte mě pro sjednání schůzky osobně (Plzeňsko) nebo on-line.



slovník pojmů

Potřebuji...